Geraner skrev:Good Luck säger jag bara!
Jag kommer inte att delta alts på SFD 2010.
SFD 2009 var en stor besvikelse. Trots att många har hjälpt till och varit med.
Ingen tidskrift skrev om det vi gjorde. IDG.se, Sveriges största IT-News hemsida tyckte tydligen att det inte var något intressant att skriva om. (SFD evenemanget i Stockholm)
Synd att du känner så. Jag tycker inte att man kan summera hela dagen som en besvikelse bara för att en stor media bolag vill håller sig ifrån ordet "Free". Deras intresse kan inte vara mät pinnen för oss. Vi nådde ut till många personer denna dagen, det är de på gatan som fick frimjukvara som vann.
tex den unga pojken som mamma tyckte han skulle titta på vad hade att erbjuda efter att jag berättade för henne att hennes son kan får ett bra jobb med många arbetsmöjligheter om han lär sig Linux och Öppen Källkod. Hon lyste upp och tog med sin son över till bordet och pratade med någon av er och tog med sig information och skivor. Pojken visste redan vad Linux var och var lite intresserad av att höra mer.
Det är sådant dagen handlar om. Och det är det IDG missar att upplysa, men det är deras val. Vi så frö hos folk och ungdomar som branschen och samhället kommer att har nytta av i framtiden.
Utöver det hade vi kontakt med olika Föreningar på ett som var inspirerande och positivt.
2008 hade vi 3 veckor organisera allting.
2009 hade vi 5 veckor att organisera allting.
2010 har vi 5 månader att organisera allting..... vart skall ribban ligga i år?